Apmacibas

7 mezinárodních společností
využívá analýzu dat!

Analytika dat je vědní obor, který se zabývá analýzou nezpracovaných dat za účelem vyvození závěru o vstupních informacích. Analýza dat je velmi široký pojem, který zahrnuje mnoho odvětví této disciplíny. Analýza dat je výhodná díky tomu, že její techniky můžeme použít k odhalení trendů, které by se jinak ztratily v množství informací. Výsledek analýzy pak lze použít k optimalizaci procesů a zvýšení celkové efektivity podniku nebo systému. V dnešní době hraje analýza dat obrovskou roli v každém průmyslovém odvětví, od malých společností až po velké organizace, jako je zdravotnictví, sport, pojišťovnictví a technický průmysl. Pojďte se podívat na 7 společností, které používají datovou analýzu ke svému prospěchu.

1. Spotify

Spotify využívá analýzu dat a mnoho datových technik ke zlepšení nabídky a výběru písní a zpříjemnění zážitku z poslouchání. Má mnoho uživatelů a je to společnost, která by bez dat nemohla fungovat. Používají informace, jako je délka přehrávání skladby, jaký druh zařízení se používá pro streamování, kde jsou skladby streamovány a kdy jsou přehrávány. Všechna tato data poskytují hudebnímu a technologickému průmyslu klíčové poznatky o tom, jak posloucháme hudbu a podcasty. Spotify dokonce vytvořilo Spotify for Artists, platformu pro umělce, kteří díky informacím, které z ní načerpají, mohou zlepšovat svou propagaci a vystupování. Spotify využívá analýzu dat také pro digitalizaci informací o vkusu uživatelů a vývoj personalizovaného obsahu. Chce tak dosáhnout vylepšení marketingových záměrů, které pak interpretuje prostřednictvím cílených reklam a kampaní Spotify Wrapped.

2. Facebook

Facebook vylepšuje uživatelskou zkušenost pomocí analýzy dat. Například nám připomíná narozeniny, výročí přátelství a vzpomínky, které by nás mohly zajímat. To vše má na svědomí analýza dat. Data hrají pro Facebook velmi důležitou roli, protože vytvářejí flashbacky na základě informací shromážděných z předchozích příspěvků, které jsme v minulosti nahráli. Jednou z významných technologií velkých dat, kterou Facebook využívá, je rozpoznávání obrázků. Jde o technologii, díky které zařízení pozoruje detaily na obrázku nebo videu a pomocí porovnávání s dalšími obrázky vyhodnotí shodu a analyzuje obsah.

3. Instagram

Instagram využívá analýzu dat ve svůj prospěch tím, že se zabývá statistikami, pro které získává data z aktivity uživatelů. Kdykoli procházíme náš feed na Instagramu, dáváme mu tím informace o tom, co nás zajímá a on nám při každé další návštěvě připraví lépe personalizované příspěvky a reklamy. Používá totiž analýzu dat, která shromažďuje naše informace a podle toho nám doporučuje nejvhodnější typ obsahu. Data pomáhají Instagramu při sledování lajků, sledujících, nových uživatelů a navržených účtů ke sledování, což pomáhá zlepšovat růst společnosti. Instagram je jednou ze známých společností, které využívají AI a velká data velmi užitečným způsobem.

4. Starbucks

Starbucks je mezinárodní značka, která je známá svou kávou. Nespojili byste si ho s analýzou dat, ale pro společnost hraje obrovskou roli. Shromažďují totiž veškeré informace o zákazníkovi přes používání mobilní aplikace, třeba pokud si něco objednává apod. Podle získaných dat zobrazují zákazníkovi doporučené produkty a akce. Společnost také využívá datovou analytiku k úpravě nabídky podle preferencí a chutí zákazníka. V podstatě se data získaná analýzou chování zákazníků v mobilní aplikaci používají k vytváření vhodnějších marketingových kampaní a propagací, výběru míst pro nové obchody, a dokonce i rozhodování o budoucích aktualizacích menu.

5. Netflix

Netflix má miliony předplatitelů po celém světě a je velmi obtížné zpracovat všechna načerpaná data. Techniky analýzy dat pomáhají shromažďovat všechna data uživatelů a budovat personalizovaný profil uživatele, který mu doporučí filmy podle jeho minulých vyhledávání a oblíbených filmů. Podle Netflixu je většina aktivity diváka založena právě na personalizovaných návrzích. Netflix používá pro zjištění preferencí zákazníka také snímky nejsledovanějších scén nebo scén, které diváci sledovali opakovaně. Díky nástrojům pro analýzu dat zjišťují i jestli uživatelé dávají přednost originálnímu znění nebo ne. Schopnost Netflixu shromažďovat a používat data je hlavní součástí jejich úspěchu.

6. McDonald’s

McDonald’s je nejslavnější a nejuznávanější mezinárodní společnost rychlého občerstvení, která si osvojuje moderní technologie mnoha způsoby, což zahrnuje i používání dat a AI. Společnost se čím dál více zaměřuje na informace o svých zákaznících a jejich preferencích a zakládá na tom i svá rozhodnutí. Používá data ke zlepšení zážitku svých zákazníků. Když kdokoli použije mobilní aplikaci nebo si něco objedná, uloží svá data pro další doporučení, návrhy, nabídky a propagační akce. McDonald’s shromažďuje také data týkající se provozu v prodejně, interakce se zákazníky, vzorce objednávek, údaje o místě prodeje, videodata a data ze senzorů. Všechny tyto informace používají k provádění klíčových aktualizací a změn v nabídce a k plánování budoucích nabídek.

7. Amazon

Amazon je dobře známá platforma pro elektronický obchod, která má miliony uživatelů po celém světě. Ukládají si každou informaci o zákazníkovi, aby zjistili, jak zákazníci utrácejí peníze za jednotlivé produkty. Všechny tyto informace se shromažďují, aby se mohly použít v reklamních algoritmech na sociálních sítích kvůli rozšíření vztahů se zákazníky, doporučování produktů, zlepšování zákaznické zkušenosti a služeb atd. Pokud například něco umístíte na svůj seznam přání, budou vám navrhovány podobné produkty. Amazon používá analýzu dat k doporučování relevantních produktů, protože to často vede zákazníka k okamžitému nákupu a zvyšuje celkový zážitek z nakupování.

Také máte chuť pustit se do datových analýz? Přihlaste se na kurz Datové analytiky!

Registration
NECHÁM SI PORADIT